Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Obecność w wyszukiwarce internetowej jest efektem odpowiedniej strategii tworzenia treści, budowania pozycji strony internetowej oraz szeregu innych działań optymalizacyjnych. Jesteśmy grupą specjalistów zajmujących się tym od 12 lat. Jeżeli dajemy sobie radę z jedną z najbardziej trudnych branż dla pozycjonowania - turystyką, poradzimy sobie również z Twoim wyzwaniem. Skorzystaj z naszych doświadczeń.

Współpraca przy działaniach SEO

SEO (Search Engine Optimization) stanowi szereg działań mających na celu jak najlepsze dostosowanie strony pod wyszukiwarki internetowe. Najbardziej popularne z nich to Google, Yandex, Baidu oraz Bing. Pozycjonowanie jest złożonym procesem, dlatego wymaga wzajemnego zaufania, ustalenia zasad współpracy i zakresu działania oraz oczekiwanych efektów. Zgodnie z założeniami Synerway proces pozycjonowania składa się z następujących faz:

1. Poznajmy się

Chcemy poznać oczekiwania i stawiane przed nami cele. Podzielić się naszym doświadczeniem oraz określić zasady, jakimi kierujemy się przy doborze fraz dla klienta.

2. Dobór fraz

Weryfikujemy wskazane przez klienta frazy pod kątem dopasowania treści witryny, możliwości wygenerowania sprzedaży (konwersji) oraz potencjalnej wielkości ruchu pozyskanego przez nie. Doradzamy w doborze fraz.

3. Zasady współpracy

Działamy długofalowo. Wspólnie określamy cele i sposoby ich osiągnięcia, warunki współpracy, jej okres, szczegóły raportowania oraz rozliczeń. Zawieramy umowę.

4. Audyt SEO

Wykonujemy szczegółowy audyt SEO. Na jego podstawie wprowadzane są, przy naszym wsparciu, konkretne zmiany optymalizacyjne na stronie klienta. Konsultujemy wygląd treści na stronie i wprowadzamy do nich ewentualne poprawki.

Strategia pozycjonowania SEO

5. Audyt profilu linków

Sprawdzamy profil linków prowadzących do strony klienta. W przypadku wykrycia jakiś niepokojących linków prowadzących do pozycjonowanej witryny podejmujemy działania mające na celu ich usunięcie lub neutralizację. W pierwszej kolejności (o ile jest taka możliwość) kontaktujemy się z właścicielem strony, na której jest szkodliwy link i prosimy o jego usunięcie. Jeżeli to nie przynosi skutków, wówczas zgłaszamy link do Google wykorzystując Disavow Tool.

6. Link Building

Link building - zdobywanie wartościowych linków do strony klienta. Wykorzystujemy własne zaplecze pozycjonujące oraz inne sposoby zdobywania wartościowych odnośników, np. artykuły eksperckie, wpisy gościnne.

7. Analiza efektów

Analizujemy ruch pozycji w wynikach wyszukiwania oraz wpływ wybranych fraz na cele sprzedażowe. Dobieramy nowe frazy i rozbudowujemy działania.

Podstawy optymalizacji strony pod wyszukiwarki

Pozycjonowanie strony internetowej to proces polegający na umieszczeniu danej witryny internetowej na jak najwyższej pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwarki pod żądane słowo kluczowe (frazy pozycjonowane). W celu udanego pozycjonowania należy na samym wstępie wdrożyć optymalizację strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe. Optymalizacja ta polega na zmodyfikowaniu strony internetowej w sposób jak najbardziej odpowiadający zapytaniu (frazie pozycjonowanej).

Aby proces pozycjonowania zakończył się sukcesem, należy sobie zdawać sprawę, że pozycjonowanie nie jest procesem szybkim i jego wyniki nie będą widoczne w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia pozycjonowania. Wyjątek (bo zawsze jest jakiś wyjątek) to pozycjonowanie na bardzo unikalne frazy. Unikalną frazą może być przykładowo oryginalne nazwisko (Genowefa Gąbiekiewicz-Pudłowska) lub fraza mająca małą konkurencyjność (hodowla niedźwiedzi polarnych w Sudanie). W takich przypadkach efekt widoczny może być natychmiast. W pozostałych przypadkach trzeba nieco dłużej poczekać na efekt.

  • Utworzenie unikalnych tytułów na stronie internetowej. Tytuł ma oddawać zawartość strony, której dotyczy i nie powinien przekraczać 70 znaków. Może być dłuższy, ale wówczas w wynikach wyszukiwania nie zostanie on w całości wyświetlony.
    Przykład zastosowania:
    <title>SYNERWAY: pozycjonowanie stron internetowych, optymalizacja SEO</title>
  • Dobranie unikalnych opisów w znaczniku <meta name="description">. Opis powinien mieć do 160 znaków i przekazywać zawartość strony, na której jest umieszczony.
    Przykład zastosowania:
    <meta name="description" content="Informacje na temat optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki oraz jej pozycjonowania przygotowane przez firmę Synerway.">
  • Zastosowanie nagłówków <h1>, <h2>,….,<h6>. Odpowiadają one za wyróżnienie ważnych informacji na stronie i ułatwienie nawigacji w jej obrębie. Na przykład nagłówek
    <h1> stosuje się dla nazwy witryny,
    <h2> dla tytułu artykułu,
    <h3> dla śródtytułów.
    Przykład zastosowania:
    <h1>Synerway</h1>
    <h2>SEO</h2>
    <h3>Podstawy optymalizacji stron internetowych</h3>
  • Sprawdzenie poprawności indeksowania strony internetowej. Polega to na przeanalizowaniu, czy strona jest indeksowana przez roboty sieciowe i czy niektóre lub wszystkie strony nie są zablokowane dla robotów. Blokować/odblokować roboty sieciowe można poprzez plik robots.txt lub użycie znacznika <meta name=”robots”>.
    Przykład zastosowania:
    <meta name="robots" content="noindex"> - zablokowanie strony przed indeksacją w wyszukiwarce, strona zostanie przeszukana przez roboty.
    <meta name="robots" content="nofollow, noindex"> - zablokowanie strony przed indeksacją, strona nie zostanie przeszukana przez roboty.
    <meta name="robots" content=""> - strona zostanie zaindeksowana i przeszukana przez roboty sieciowe. Blokowanie robotów wyszukiwarki jest zalecane do stosowania w przypadku stron nic nie wnoszących do treści serwisu, przykładowo: strona logowania, koszyk zakupów, strona z formularzami itp. Oczywiście kwestia tego, jakie to są strony, jest w każdym przypadku inna. Wszystko zależy od witryny, która podlega optymalizacji.
  • Linkowanie wewnętrzne. Jest to zagadnienie powiązane z robotami sieciowymi. Poprzez dodanie parametru rel do linku kierujemy ruchem robota sieciowego w obrębie witryny. To znaczy, że jeżeli przy linku znajdzie się rel="nofollow", to robot wyszukiwarki nie podąży za tym linkiem w głąb strony. Kolejnym etapem optymalizacji linków wewnętrznych jest dodanie parametru "title" do linków. Zawartość tego parametru opisuje dokąd link prowadzi. Często jego wartość jest wykorzystywana przez programy i akcesoria ułatwiające dostęp osobom niedowidzącym i niepełnosprawnym.
    Przykład zastosowania:
    <a href="http://synerway.pl/seo/" title="Informacje o SEO i pozycjonowaniu stron"> – link, za którym podąży robot sieciowy.
    <a href="http://synerway.pl/seo/" title="Informacje o SEO i pozycjonowaniu stron" rel="nofollow"> – link, za którym nie podąży robot sieciowy.
  • Duplikacja treści wewnątrz serwisu. Problem powielania treści na stronie jest jednym z ważniejszych zagadnień, z którymi trzeba się zmierzyć w procesie optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Wiadomo, że na stronie występują elementy wspólne dla każdej podstrony, np. menu lub informacje kontaktowe w stopce. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku opisu produktu. Najlepiej jakby każdy produkt miał unikalny opis. Zindywidualizowanie opisów jest procesem długim i żmudnym, ale jak najbardziej do zrobienia. Jednak co w przypadku, gdy mamy jeden produkt w różnych kolorach i każda wersja kolorystyczna posiada własna stronę (unikalny adres) i ten sam opis? Wówczas z pomocą przychodzi nam link kanoniczny. Używany jest on w celu wskazania robotom sieciowym, która strona jest oryginałem pod względem zawartości (treści) i wskazuje stronę, która powinna się znaleźć w indeksie wyszukiwarki internetowej. Link kanoniczny umieszcza się w sekcji nagłówkowej strony, pomiędzy znacznikami <head> i </head>.
    Przykład zastosowania:
    <head>
    <link rel="canonical" href="http://synerway.pl/seo/" /> – umieszczenie linka kanonicznego.
    </head>
  • Optymalizacja struktury URL (adresów). Działania te mają na celu ułatwienie robotom sieciowym i użytkownikom orientację w serwisie. Zalecane jest stosowanie czytelnej konstrukcji odnośników zamiast przekazywania parametrów w adresie. Dodatkowo użytkownik strony internetowej łatwiej zapamięta adres http://synerway.pl/seo/ niż http://synerway.pl/index.php?cat=45&post_id=928&time=4548484,4578,48784,8784.
  • Optymalizacja grafiki na stronie. Zagadnienie to dotyczy przede wszystkim dodanie tekstów alternatywnych dla grafik. Oprócz ułatwienia dostępu do grafik dla osób niepełnosprawnych, ma to na celu optymalizację ich dla wyszukiwarki grafiki. Warto również przy konstrukcji strony stosować obrazki dostosowane pod względem rozmiaru do obszaru, w którym będą osadzane. Każdorazowe skalowanie grafiki wydłuża czas ładowania strony.
  • Poprawienie szybkości strony. Czas ładowania strony odgrywa coraz większe znaczenie. Strona, która będzie się wolno ładowała, zostanie po prostu zamknięta przez użytkownika. Dlatego należy podczas procesu optymalizacji zwrócić uwagę na poprawę czasu ładowania witryny. Najprostszym i najszybszym sposobem jest przeniesienie kodu CSS do zewnętrznych arkuszy styli. Podobnie należy zrobić z kodem javascript. Powinien on w miarę możliwości znajdować się w osobnych plikach ze skryptami.

Wymienione punkty to podstawa udanej optymalizacje strony. W zależności od rodzaju optymalizowanej witryny (blog, strona firmowa, sklep internetowy) niektóre parametry mogą ulec zmianie lub zostać dodane nowe zagadnienia, na przykład mikroformaty dla sklepu internetowego. Jeżeli chcą Państwo uzyskać więcej informacji na ten temat, zapraszamy do kontaktu.

Fazy naszych działań SEO

Pozycjonowanie to długotrwały i złożony proces. Zgodnie z założeniami Synerway proces pozycjonowania składa się z następujących faz:

Faza 1: Nawiązanie kontaktu

Poznanie potrzeb i analiza rynku klienta, podczas której jesteśmy w stanie prześledzić działania firm konkurencyjnych oraz poznać ogólną charakterystykę branży. Na tej podstawie wyznaczamy kierunek doboru słów kluczowych, które najlepiej zrealizują wyznaczone cele marketingowe klienta.

Faza 2: Dobór słów kluczowych

Analiza obecnego poziomu widoczności strony klienta w wyszukiwarce w odniesieniu do obecnie pozycjonowanych fraz. Propozycja nowych, skuteczniejszych słów kluczowych, które przyczynią się do zwiększenia ilości odwiedzin strony internetowej klienta.

Faza 3: Analiza serwisu on-site i off-site

Przygotowanie audytu SEO zawierającego wszystkie wymagane oraz zalecane zmiany do wprowadzenia na stronie, mające na celu usprawnienie działań pozycjonerskich. Sporządzenie listy linków prowadzących do strony klienta w celu ich weryfikacji i oceny jakościowej. Linki o kiepskich parametrach zgłaszane są do neutralizacji lub całkowitego usunięcia.

Faza 4: Link building i monitoring fraz

Pozyskiwanie wartościowych linków za pomocą sprawdzonych i skutecznych sposobów z wykorzystaniem m.in. własnego zaplecza pozycjonującego, artykułów eksperckich, wpisów gościnnych. Stały monitoring pozycjonowanych fraz pozwala ustalić ich aktualny ranking w wynikach wyszukiwania i ocenić postęp prac od momentu nawiązania współpracy.

Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie strony  internetowej to proces polegający na umieszczeniu danej witryny internetowej na  jak najwyższej pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwarki pod żądane słowo kluczowe (frazy pozycjonowane). W celu udanego pozycjonowania należy na samym wstępie wdrożyć optymalizację strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe.  Optymalizacja ta polega na zmodyfikowaniu strony internetowej w sposób jak najbardziej odpowiadający zapytaniu (frazie pozycjonowanej). Aby proces pozycjonowania zakończył się sukcesem należy sobie zdawać sprawę, że pozycjonowanie nie jest procesem szybkim i jego wyniki nie będą widoczne w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia pozycjonowania. Wyjątek (bo zawsze jest jakiś wyjątek) to pozycjonowanie na bardzo unikalne frazy. Unikalną frazą może być przykładowo oryginalne nazwisko (Genowefa Gąbiekiewicz-Pudłowska) lub fraza mająca małą konkurencyjność  (hodowla niedźwiedzi polarnych w Sudanie). W takich przypadkach efekt widoczny może być natychmiast. W pozostałych przypadkach trzeba trochę poczekać na efekt.

 

What you get

Kompleksowe działania SEO

Audyt SEO

Wykonywanie audytów SEO stron internetowych. Kompleksowa usługa przeznaczona zarówno dla stron nowych jak i istniejących w internecie od wielu lat. Audyt SEO pozwala zlokalizować i naprawić błędy optymalizacyjne występujące na stronie.

Analiza profilu linków

Wykonujemy analizę linków prowadzących do Twojej witryny. Przygotowany raport będzie zawierał zestawienie linków oraz ich ocenę. Oceniamy linki zarówno pod względem semantycznym jak i funkcjonalnym.

Usuwanie filtrów ręcznych i algorytmicznych

Usuwanie działań podjętych wobec witryny przez kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google. Jeżeli Twoja strona padła ofiarą Pandy i dostałeś powiadomienie o podjęciu ręcznych działań w stosunku do swojej witryny to pomożemy Ci wyjść z tej sytuacji obronną ręką.

Zaplecze pozycjonujące

Wykonujemy kompleksowo zaplecze pozycjonujące. Tematyczne serwisy z wysokiej jakości tekstami na każdy temat.

Klienci nas doceniają

customer

Jako pierwszy w Polsce touroperator oferujący pakiety generowane dynamicznie bardzo mocno stawiamy na marketing. Ponad 120.000 fraz z nazwami kierunków, regionów i hoteli. Strategia długiego ogona zaproponowana przez Synerway sprawdza się doskonale. Chłopaki mają dużą wiedzę, która z naszym produktem przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Sławomir Szulc, CEO & Founder Traveloppa.com

Pozwól znaleźć się w Internecie!

Pozycjonowanie i marketing w wyszukiwarkach internetowych dawno przestał być kanałem doświadczalnym. Obecnie jest jednym z głównych kanałów dystrybucji produktów i pozyskiwania klientów. Jest mierzalny, przewidywalny i skuteczny. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczeń.